Het instellen van e-mailaccounts op de Mac kan soms wat lastig zijn. Wat moet je doen met de gegevens die wij jou sturen om je e-mail goed in te kunnen stellen? Als je e-mail hosting hebt bij ons dan kan je de volgende stappen volgen:
- Navigeer in het programma Mail op je Mac links bovenin je scherm naar ‘Mail’ -> ‘Voorkeuren’
- Klik vervolgens op ‘Accounts’.
- In dit scherm heb je de keuze uit verschillende e-mailproviders, om een e-mail adres van ons in te stellen klik je op de optie ‘Voeg andere account toe…’.
- In de geopende module waar je een ‘Naam’ (Naam voor de inbox, dit is een eigen keuze), ‘E-mailadres’ & ‘wachtwoord’ kan invullen, vul je de door ons toegestuurde gegevens in.
- Klik op ‘Log in’, waarna er een aantal velden bijkomen (‘Gebruikersnaam’, ‘Type account’, ‘Server inkomende e-mail’ & ‘Server uitgaande mail’).
- Vul bij het veld ‘Gebruikersnaam’ je volledige mailadres in.
- Selecteer bij ‘ Type account’ de optie ‘IMAP’ als die hier nog niet op staat.
- Voer bij ‘Server inkomende e-mail’ de door ons toegestuurde server in, dit is over het algemeen ‘mail.domeinnaam.nl’ (Vul i.p.v. domeinnaam.nl het domein van je eigen website in).
- Voer bij ‘Server uitgaande e-mail’ de door ons toegestuurde server in, dit is over het algemeen ‘mail.domeinnaam.nl’. (Vul ook hier i.p.v. domeinnaam.nl het domein van je eigen website in).
- Klik op ‘volgende’
- Klik op ‘Gereed’
Het mailaccount kan nu worden gebruikt in Apple Mail.